24. новембар 2020.

BIO SAM MRTAV, ALI SADA SAM ŽIV

Znate li za ovaj stih Biblije? Napisan je u knjizi Otkrivenja apostola Jovana. Gospod Isus dolazi i obraća se Jovanu Rečima; 
JA SAM PRVI I POSLEDNJI, ALFA I OMEGA, POČETAK I SVRŠETAK, BIO SAM MRTAV ALI SAM SADA ŽIV!
 
Dugo sam čitao Bibliju teološkim umom. Pročitam nesto i onda to moj um registruje, a onda ja razmišljam o tome, pa potom uzmem i pokušam da povežem stihove. I sve to vremenom postaje polako zaludan posao.
A onda, jednog dana ili bolje rečeno jedne večeri, pročitao sam ove stihove, ustvari samo ove reči; BIO SAM MRTAV, ALI SAM SADA ŽIV!
I nešto je dodirnulo moje srce, nešto duboko jače od svake privremene prolazne emocije, divljenje je ušlo u moju dušu.
Video sam veličinu Spasitelja.
On je bio mrtav, zaista mrtav, ali sada ON JE ŽIV !

Ovo ne govori samo čovek, da čovek može nešto reći on bio rekao iz groba; bio sam živ a sada sam mrtav. Ali ovo govori ONAJ KOJI JE POBEDIO SMRT, ONAJ KOJI JE OKUSIO UŽAS SMRTI I SADA JE ŽIV!
A šta je za nas smrt?
Za ogormnu većinu ljudi i čak Hrišćana, jedna stvar koja je neminovna ali koja, nadamo se, neće brzo doći. Mi o njoj ne želimo da razmišljamo, to se događa nekome drugom, ne nama.

Uvek kada sam prisustvovao nekoj sahrani, pitao sam se kako ljudi odlaze a ne pitaju se o večnosti ? Kako ne pomisle na Boga? Šta je to što naše misli tako neumoljivo vezuje za ovozemaljsko prolazno?
Čak i kada se opraštamo od nekoga, ipak to se njemu desilo, a mi odlazimo sa sahrana i ne pitamo se i čak i ne želimo pomisliti da ćemo jednog dana mi biti tu. Da će se neko oprostiti i od nas i ćutke odlaziti sa pogreba.

A Isus je bio mrtav, ON JE ZAISTA BIO MRTAV, ON JE UMRO, MUČENIĆKI I U STRAŠNIM BOLOVIMA, SAHRANJEN JE I OPLAKAN!
Mnogi su se radovali tome, neki koji su bili učenici su plakali nad Njegovom sudbinom.
A onda, ON JE USTAO, ON SE POJAVIO. BIO JE MRTAV ALI JE SADA ŽIV!
Zaprepaštenje i radost su bili ogromni.
Nikada se nije desilo tako nešto veliko i tako nešto slavno. I TEŠKO DA IKADA VIŠE I HOĆE, I CELA VEČNOST NEĆE BITI DOVOLJNA DA MU MI IZRAZIMO ZAHVALNOST I DIVLJENJE!

On je ustao iz groba otišao u Nebo i pojavljuje se Jovanu, I KAŽE; BIO SAM U GROBU MRTAV, ALI SADA SAM OVDE, BAŠ JA I ZAVUEK ŽIVIM!
I onda, setimo se Njegovih velikih Reči; ONAJ KO VERUJE U MENE, AKO I UMRE ŽIVEĆE!
I tu sve naše teologije i priče i rapsrave gube svaki smisao.
ONAJ KO VERUJE U NJEGA AKO I UMRE ŽIVECE! JER ON JE ZAISTA BIO MRTAV, I DANAS ZAISTA ON JE ŽIV! ALELUJA, NEKA JE SLAVLJENO IME GOSPODNJE!
D.D.

Нема коментара:

Dubina doziva dubinu